دوران حاضر، دوران رقابت وتمایز در پخش بوده و توجه به توزیع مناسب باعث تحول در سوددهی وكاهش هزينه ها می شود. با عنایت به این امرکه در برخی موارد تا 60 درصد هزینه تمام شده محصول مربوط به هزینه توزیع بوده و داشتن سیستم وروش توزیع بهینه برای دسترسی بهتر و بیشترمصرف کننده به محصول(کالا یا خدمات)از مهمترین اقدامات هر واحد تولیدی یاخدماتی می باشد. بهینه سازی فرآیندهای توزیع و پخش باعث مواردی همچون
-
- کاهش هزینه های واسطه ای (در تمامی جهان هزینه توزیع تا %50 ولی در ایران در برخی موارد تا % 80 نیز می رسد به عنوان مثال برخی از برندهای آب معدنی، آبمیوه دویی پک،… )
- دسترسی آسان به خدمات و کالا
- ایجاد اشتغال
- جایگزینی رقابت به جای انحصار و احتکار
- جلوگیری از قاچاق و پخش کالای تقلبی
- کاهش واسطه ها و دلالها
- بهینه سازی درآمد شرکتها و دولت
- کاهش ضایعات و ترافیک
- افزایش رضایتمندی مصرف کنندگان
-
توزیع دارای ابعاد گسترده ای بوده و علاوه بر شرکتهای پخش، اصناف، فروشگاههای زنجیره ای و مجتمعهای تجاری، هرسازمانی برای دسترسی مصرف کننده به محصول (کالا یا خدمات) خویش دارای سیستم توزیع می باشد. باهدف :
افزایش رضایتمندی جامعه
تامین بخش کوچکی از هزینه ها
ایجاد شناخت از بازار
برنامه ریزی و مدیریت بهتر برای سازمانها
توجه بیشتر به شاخصهای توزیع متوازن
ارتقاء اهمیت توزیع و پخش و توجه به آن از سوی سازمانها، مسوولین و جامعه
رفع خلا نبود مراسم تخصصی در زمینه توزیع و پخش
رفع خلا نبود ارزیابی تخصصی در زمینه توزیع و پخش
به اشتراک گذاری دستاوردهای سازمانهای برتر
تقویت رقابت پذیری بین سازمانها
یازدهمین مراسم تقدیر از برگزیدگان از لحاظ شاخصهای توزیع و پخش انشاا… پاییز 1397 با اهدای تندیس دیموند در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد. مراسم اهدای دیموند (تقدیر از برگزیدگان و نام آوران پخش کشورکه تاکنون 196 سازمان موفق به دریافت تندیس شده اندو 320 تندیس دیموند اهدا شده است(برخی از سازمانها در چندین دوره موفق به دریافت تندیس شده اند) مراسم به عنوان مهمترین، اصلی ترین و گسترده ترین هم اندیشی سالیانه توزیع و پخش کشور می باشد.
ثبت نام در کنفرانس یا نمایشگاه یا پشتیبان برای همه فراهم است ولی حضوردر بخش تندیس دیموند فقط و فقط برای حایزین شرایط ارزیابی امکانپذیر است و اسامی شرکتهای حایز شرایط نیز فقط توسط دبیرخانه اطلاع رسانی می شود.